Lion Kroeze

De amerikaanse Droom

De eerste keer dat ik naar Amerika ging was in 1997. Familiebezoek want mijn " ex " schoonzuster woonde daar. Prachtig vrijstaand huis, van alle gemakken voorzien, 3 auto's, sprookjesbruiloft gehad, 2 kinderen en allebei bikkelhard werken en weinig vrije tijd. Maar wanneer je een kleine maand onderdeel van hun leven bent dan word je geconfronteerd met de keerzijde van deze droom. Gezelligheid is uitzonderlijk. Elke dag eten bestellen, pizza, kip, mac enz. Niet normaal in mijn levensstijl. De kinderen manipuleerden zich een weg voor aandacht, om knettergek van te worden.

Alle steden waar ik ben geweest was mega, alles is mega, hier krijg je het gevoel dat je een stipje bent en ook nooit meer wordt. In hun relatie werd niet gecommuniceerd, niet normaal. Ik " als hulpverlener " stond paf want iedereen had dikke vette problemen. Ik vroeg wel door, natuurlijk. Ik was betrokken bij mijn schoonfamilie. Kom maar op met je Amerikaanse droom maar het was meer nachtmerrie..

Ik zat op school 9 / 11 toen de vliegtuigen de hoge torens raakten. 911 zal vaak gebeld zijn. Niemand heeft ooit hier het ironische van ingezien. Het antwoord op de veramerikanisering van de wereld, dankzij George Bush JR. God wat is die kerel dom. In de documantaire 9 /11 fahrenheit viel hij minuten stil. De geheime dienst van Frankrijk had ze gewaarschuwd, die waren op de hoogte .

3000 Joodse mensen waren vrij, een speciale feestdag of zoiets, geloof me, als dit een actie van de islam was geweest, dan was het op een dag dat de joden niet vrij waren.. Amerika wil infiltreren in de Al Quida Top. Opofferingen moesten gemaakt worden want de CIA had Bush JR in de tang. Doordat hij zo stom was in te gaan op een uitnodiging van de door de CIA georganiseerd Pedo - feestje waar uiteraard filmmateriaal als chantagemiddel werd gebruikt. Tevens de directeur van de CIA wilde de minister van defensie post. Het zou een win win situatie worden, uiteindelijk hebben volledig verloren en roepen we een derde wereldoorlog op ons af. Ik ga nu alvast in het verzet...

Nu, Amerika, op alle manieren naar de kloten, economisch, financieel, volledig verzadigd, en de natuur zal het wel afmaken, zoals Yellow Stone. Olie gaat hun de kop kosten, ironisch toch?! We hebben nog een probleem want de hele kust, Norfolk, New York, Washington en Boston zijn veel te zwaar bebouwd. De kans dat het gaat instorten wordt in 2012 een realistisch probleem. Als ze nou slim zijn, dan zorgen ze dat 50 km water, langs die gehele kustlijn, droogleggen. Ons land is een goed voorbeeld, laten ze onze poldermannetjes daarvoor inhuren.

Voor Obama vind ik het heel erg jammer want hij is een persoonlijkheid die het wel had gekund, typisch Amerika ze laten hem ervoor opdraaien. Toch een rascistisch tintje, bah.. Zo niet nodig..

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 06/16/2010.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Previous title Next title

More from this category "Life" (Short Stories in dutch)

Other works from Lion Kroeze

Did you like it?
Please have a look at:


Is er leven na de dood? - Lion Kroeze (Philosophical)
A Long, Dry Season - William Vaudrain (Life)
Pushing It - William Vaudrain (General)